De drie founders van WaWaah Water

Amper één jaar na oprichting door drie ondernemende vaders haalt The Happy Healthy Kids Company, dat onder de merknaam WaWaah Water kinderdrankjes aanbiedt als gezond alternatief voor suikerhoudende frisdrank, haalt PAB - de verdeler in de Benelux van internationale voedingsproducenten als Tabasco, Tony’s Chocolonely en Innocent - aan boord.

De samenwerking met PAB resulteert meteen in een eerste contract met winkelketen Aveve. Ook speelgoedketen FUN neemt de gezonde frisdrankjes voor kinderen vanaf juli op in zijn assortiment. Twee grote deals waarvoor de Antwerpse start-up de komende twee jaar opgeteld zo’n 1 miljoen flessen suikervrije drankjes mag produceren en leveren.

Onze ambitie is om in Europa hét nummer één kinderdrankje dat een alternatief kan bieden voor ongezonde frisdranken

Dat zet WaWaah Water meteen stevig op de Belgische markt, beseft ook co-founder Philippe Deben. “Onze start-up bestaat nog maar net één jaar en nu al het vertrouwen krijgen van grote spelers als PAB, Aveve en FUN is heel mooi. Met deze stevige contracten op zak kunnen we de volgende stap in het verhaal van WaWaah Water zetten. Onze ambitie is om in Europa hét nummer één kinderdrankje dat een alternatief kan bieden voor ongezonde frisdranken.”

PAB zie de samenwerking vooral zitten omwille van de knowhow die het kan delen. “We zijn blij dat we als Belgisch bedrijf naast internationale voedingsproducenten nu ook een start-up van eigen bodem kunnen begeleiden met onze retailkennis”, aldus Alex De Ceunynck, Brand Marketing Manager bij PAB Benelux.

WaWaah Water wil uiteraard verder kijken dan die fraaie lancering en zoekt de komende maanden kapitaal om te kunnen groeien, via business angels en/of corporate venturing.