Founders Kimia Namadchi en Nils Heyman-Dewitte

De jonge Antwerpse start-up CurveCatch, begeleid door accelerator Start it @KBC, lanceert een website waarmee consumenten in drie eenvoudige stappen thuis voor hen geselecteerde lingerie kunnen passen. Zo combineert CurveCatch online shoppen met advies in de speciaalzaak. CurveCatch stelt namelijk vast dat veel mensen het niet leuk vinden om lingerie in de winkel te passen, met als gevolg dat 80% van de mensen beha’s draagt die niet comfortabel zitten.

“Onze artificiële intelligentie weet door bevraging van de klanten steeds beter wat zou moeten passen”, aldus Nils Heyman-Dewitte. “Wanneer klanten ons feedback geven over items die ze thuis gepast hebben, helpen ze zo duizenden anderen. Op die manier kunnen we ook aanbevelingen doen en een soort Netflix voor lingerie worden.”

“We dromen van één groot testforum waar we elkaar helpen door meningen en feedback te delen”, vult Kimia Namadchi, co-founder van CurveCatch, aan. “Er heeft namelijk niemand meer gelijk over of een beha goed past of niet dan de consument. Omdat we onafhankelijk zijn van de merken waar we mee werken, kunnen we objectief zijn in onze feedback.”

Sinds april 2020 heeft CurveCatch al meer dan 1.500 lingerieboxen geleverd, met zelfs al bestellingen uit Spanje, Duitsland en Oostenrijk toen de website alleen in het Nederlands beschikbaar was.