Vlnr: John Lelangue, Jannie Haek en Daan De Wever (©Face Peeters)

In zijn streven naar meer Europese naamsbekendheid pakt Destiny, het sterk groeiende telecom- en cloudbedrijf met hoofdzetel in Zaventem, vandaag uit met een nieuwe merkidentiteit en logo voor de groep. “De nieuwe branding is zeker niet louter opsmuk. Het laat vanaf nu wel toe om ons heel duidelijk als één Europees bedrijf naar de buitenwereld te positioneren”, benadrukt CEO Daan De Wever.

Tegelijk kondigt het groeibedrijf aan dat het vanaf 1 januari 2023 in het wielerpeloton zal opduiken, als nieuwe sponsor van het Belgische UCI WorldTour-wielerteam Lotto-Dstny. De verbintenis loopt tot eind 2024 en garandeert dat het huidige Lotto-Soudal al zeker tot dan een 100% Belgische profploeg blijft.

We hebben de nodige research gedaan en we geloven dat dit wielersponsorship het merk Dstny nog sterker op de Europese kaart zal zetten en onze naamsbekendheid in onze huidige én toekomstige markten in Europa zal vergroten”, aldus De Wever.

Leuk detail: tijdens het voorbije wielerseizoen werd Daan De Wever vorig jaar al eens gespot in de volgwagen van de Nationale Loterij. Wellicht werd er toen al druk onderhandeld over het nieuwe sponsorcontract.

Destiny, dat in 2001 werd opgericht door de broers Samuel en Daan De Wever, focust op businesscommunicatie via de cloud en telt vandaag zo’n 2,5 miljoen gebruikers, waarmee het het grootste cloudtelecombedrijf van Europa is. Het bedrijf werd in 2015 uitgeroepen tot Beloftevolle Onderneming van het Jaar en telt grote internationale klanten als McDonald’s, Decathlon en Airbus.