Bezielers-docenten Katja Cloetens en Peter Van Edom

Omdat de vraag naar digitale marketeers (‘met beperkte, relevante ervaring’) vandaag zo groot is, richtten Katja Cloetens en Peter Van Edom het digital agency Alice & Jane op. Niet zo nieuwswaardig zou je misschien denken, ware het niet dat de bezielers en Thomas More-docenten er studenten zullen inzetten, die zo die ervaring kunnen opdoen.

“Veel studenten combineren vandaag al studeren en werken”, aldus Katja Cloetens. “Door met Alice & Jane samen te werken doen ze enerzijds relevant studentenwerk en bouwen ze tegelijkertijd extra ervaring op.”

“De plannen zijn eigenlijk al minstens vijf jaar oud, maar het is de huidige arbeidsmarktsituatie die ons het duwtje in de rug gaf om er effectief mee te starten”, gaat Peter Van Edom er dieper op in. “Omdat we al ervaring hadden met student-run agencies als Afterfive bij Thomas More, wisten we dat het leereffect groter is wanneer de studenten worden bijgestaan door experts en docenten.”

Leuk weetje: de naam van het agentschap verwijst naar de twee vrouwen van Thomas More, de Engelse humanist naar wie de hogeschool werd vernoemd.