Blabloom, een Genkse combinatie van webshop en fysieke winkel gespecialiseerd in duurzame producten voor baby’s en kinderen, heeft de Sustainable Family Award gewonnen in de categorie ‘Grote Onderneming’. Een puike prestatie als je weet dat concurrenten voor de titel kleppers als Alpro, Albert Heijn en de Vegetarische Slager waren.

De (publieks)prijzen zijn een initiatief van Sustainable Family, een familiebedrijf dat diensten aanbiedt om mensen te inspireren tot duurzame en gezonde keuzes in het dagelijks leven, en met deze awarduitreiking duurzame initiatieven uit België en Nederland in de kijker wil zetten.

Hopelijk kunnen we met deze award andere ondernemingen inspireren om de kaart van duurzaamheid te trekken en hun verantwoordelijkheid op te nemen

“Duurzaamheid op de kaart zetten én laagdrempelig maken voor jonge gezinnen is onze missie”, aldus Dorien Eerdekens, Marketing Manager van Blabloom. “Wij zijn meer dan een hippe conceptstore en steken heel veel tijd en energie in productselectie. De criteria voor gezondheid en duurzaamheid leggen we opzettelijk heel hoog.”

“Naast het aanbieden van ecologische, gezonde en veilige alternatieven , proberen we mensen bewust te maken en te informeren. Hopelijk kunnen we met deze award andere ondernemingen inspireren om de kaart van duurzaamheid te trekken en hun verantwoordelijkheid op te nemen.

Blabloom werd acht jaar geleden opgericht door het viertal Jente Kasprowski, Kim Smeets, Jan Raedschelders en Annelies Vanvinckenroye.