Het Duitse Tomorrow’s Education, dat toekomstige leiders en changemakers impact leert creëren aan de hand van de juiste ondernemers- en technologische vaardigheden, heeft 3,4 miljoen euro opgehaald. De financieringsronde werd geleid door Mediahuis Ventures, de venture capital poot van de Europese mediagroep Mediahuis. Andere investeerders waren het Britse onderwijsfonds Emerge Education en verschillende business angels.

De mobile-first applicatie van Tomorrow’s Education hanteert een leermethode waarbij studenten aan de hand van korte lesmodules van 7 tot 15 minuten praktische kennis en ervaring uit de echte wereld opdoen.

“De EdTech markt biedt niet alleen aantrekkelijke perspectieven en groeimogelijkheden maar past ook binnen de missie van Mediahuis om op een onafhankelijke manier te informeren en zo een positieve bijdrage te leveren aan mens en maatschappij”, aldus Cédric Cops, Investment Lead bij Mediahuis Ventures.

“Daarom steunen wij snelgroeiende, cutting-edge start-ups die gebruik maken van hedendaagse technologieën om de manier waarop mensen leren en werken te vernieuwen. Tomorrow’s Education is een veelbelovende speler die studenten betrekt bij een nieuwe soort van metaverse leerervaring.”