Solvari, de Nederlandse marktplaats waar consument en vakman elkaar vinden voor klussen of bouwprojecten, heeft de Belgische vakmanplatformen Casius en Twizzi overgenomen en realiseert daarmee al zijn vier acquisitie in amper 14 maanden tijd. Hiermee blijft Solvari zijn dienstverlening, bereik en service verbeteren en versterkt het zijn leidende positie in de Benelux.

Vandaag brengt Solvari, dat zijn hoofdzetel in Utrecht heeft, ruim 3.000 consumenten per dag in contact met een vakman in Nederland en België, en jaarlijks helpt het platform zo’n 500.000 consumenten met het realiseren van hun (ver)bouwproject. Casius en Twizzi bemiddelden sinds 2000 voor meer dan 2 miljard euro aan (ver)bouwprojecten bij particulieren.

“Met de uitgebreide ervaring en het netwerk van Casius en Twizzi bouwen we met Solvari groep versneld verder aan een onbetwist marktleiderschap in Nederland en België en verwachten door te groeien naar 20 miljoen euro omzet”, aldus CEO Dennis van den Bos van Solvari. “Met de recente overnames beschikken we over een groter aanbod van kwalitatieve diensten voor onze klanten. We kunnen hiermee ons steentje bijdragen tot de versnelde verduurzaming van het woningbestand.”

Na 22 jaar is onze gefragmenteerde markt van digitale klusplatformen in de (ver)bouwsector rijp voor een consolidering”, reageert ook Toon Vanagt, co-founder van Casius. “Als ondernemer heb je dan de keuze om zelf op overnamepad te gaan of aan te sluiten bij een sterke groep. Wij waren het laatste jaar erg onder de indruk van de strategische overnames die Solvari met hulp van investeringsmaatschappij Vortex deed in onze thuismarkten.”

“We zagen ook de evidente synergieën en samenwerkingsmogelijkheden. De klimaatcrisis versnelt bovendien de nood aan verduurzaming van het woningbestand. Solvari legde zich de afgelopen jaren sterk toe op de vergroening van bouwsector. Ons netwerk vormt daarbij een sterke aanvulling om die maatschappelijke doelstelling bedrijfsmatig te helpen realiseren.”