Lokale ginstokerijen, microbrouwerijen … Het lokaal en authentiek produceren van al dan niet alcoholische dranken zit duidelijk in de lift. Vooral gemberdrankjes lijken in ons land aan populariteit te winnen. In navolging van het populaire premiummerk Gimber, waarin eind vorig jaar AB Inbev-familie de Mévius samen met een Oostenrijkse investeerder 800.000 euro pompten, komt nu ook Ginger Jack op de markt. Laatstgenoemde een gemberdrank die voor meer dan 48% uit biologische gember bestaat.

Initiatiefnemer Jan Verhoeven komt niet onbeslagen het ijs, aangezien hij met zijn bedrijf Gingerwald al gezonde sapjes aan kmo’s leverde. De coronacrisis en het daaropvolgende thuiswerken betekende echter een serieuze aderlating waardoor Verhoeven zijn businessmodel moest heruitvinden.

Hij vond in Frederic Bodson - een al net zo grote fan van gember - de geschikte partner om een eigen gemberdrank te ontwikkelen. Met succes, want de aanvankelijke 100 flessen Ginger Jack per maand voor vrienden en familie werden er al gauw 5.000 via webshop en de detailhandel.