Nadia Aimé, ambassadrice van de campagne

Kunstenares Charlotte de Cock maakte een schilderij dat technologiebedrijf Yondr vervolgens omzette in een AR-kunstwerk, waarvan de opbrengst naar een onderwijsproject van Plan International België in Benin gaat. De ngo hoopt met dit project het onderwijs van 34.000 leerlingen in 170 lagere scholen te ondersteunen, met bijzondere aandacht voor meisjes. Niet toevallig wordt de campagne daarom vandaag, op Internationale Vrouwendag, gelanceerd.

We hebben bekwame mensen nodig die hun vaardigheden kunnen overdragen en we hebben organisaties als Plan International nodig die de expertise en het netwerk hebben om meisjes te ondersteunen

Het kunstwerk toont campagne-ambassadrice Nadia Aimé, security technical specialist bij Microsoft België en daarnaast oprichtster van She Leads Digital. “We hebben bekwame mensen nodig die hun vaardigheden kunnen overdragen en we hebben organisaties als Plan International nodig die de expertise en het netwerk hebben om meisjes te ondersteunen”, vertelt ze.

“Eind vorig jaar hebben we beslist om onze resources te investeren in een campagne die mensen vooruit helpt die het echt nodig hebben”, vult Pieter Van Leugenhagen, managing partner van Yondr, aan. “We zijn dan ook zeer gemotiveerd om heel dit verhaal pro bono uit te voeren om op die manier ons steentje bij te dragen aan een betere wereld.”